Tillbaka

Vattentornet_1140x270 (002).jpg

Logo

Controller till Nacka vatten och avfall AB

Nacka vatten och avfall AB

Nacka vatten och avfall AB strävar efter att skapa Sveriges främsta vatten- och avfallstjänster för hållbar och kraftfull samhällsutveckling. Vi är ett helägt bolag av Nacka kommun, en av Sveriges mest innovativa kommuner som står inför en stark tillväxt de närmaste åren. Vi erbjuder en attraktiv arbetsplats med en inspirerande arbetsmiljö där alla är delaktiga och har ett gemensamt ansvar för att utveckla Nacka vatten och avfall AB i enlighet med affärsidé, mål och strategier samt våra värderingar att vara professionella, nytänkande och hållbara.



Är du ekonom och vill vara med och bidra till att skapa de främsta vatten- och avfallstjänsterna för en hållbar och kraftfull samhällsutveckling? Nacka, vatten och avfall AB expanderar och söker nu en controller.

Då bolaget är nybildat och tjänsten är nyinrättad har du goda möjligheter att påverka omfattning och innehåll.

 

Arbetsuppgifter
Som controller stödjer du verksamheten och arbetar med varierande ekonomiska arbetsuppgifter med fokus på projekt. Du arbetar verksamhetsnära med så väl operativa som strategiska frågor och rapporterar till ekonomiansvarig samt ingår i ett team tillsammans med controller och redovisningsansvarig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter för befattningen:

  • Uppföljning, prognos och budgetering.
  • Säkerställa korrekta projektavslut.
  • Bokföring och avstämningar samt medverka vid bokslut.
  • Utveckla bolagets processer/rutiner för ekonomistyrning.
  • Rådgivande i redovisningsfrågor och säkerställa att lagstiftningen och interna riktlinjer följs.

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad civilekonom eller innehar motsvarande utbildning och flera års arbetslivserfarenhet från redovisning och/eller arbete som controller.

 Som person gillar du att lösa problem, är proaktiv och har ett positivt förhållningssätt även när det är mycket på gång. Du är självgående, kommunikativ och att dela med dig av kunskaper på ett pedagogiskt sätt är naturligt för dig då det är av stor vikt i uppdraget. Du är affärsmässig och har en hög grad av eget ansvarstagande. Har du dessutom tidigare arbetat med VA-avfallsfrågor, redovisning i aktiebolag och kan systemen EDP-Future, Business World (Agresso) är det meriterande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en möjlighet att få vara med på en spännande resa i en utvecklande tjänst. Du kommer få möjligheten att arbeta i en bred roll med många kontaktytor inom ett nybildat bolag med många intressanta utmaningar och stora utvecklingsmöjligheter. Nacka vatten och avfalls värderingar: professionella, nytänkande och hållbara präglar bolaget och styr vår vardag.

Nacka vatten och avfall AB sitter i tillfälliga lokaler i Nacka forum. Med buss reser du hit på 15 min. från Slussen. Om ca. ett år flyttar bolaget till stadigvarande lokaler i centrala Nacka.           
  

Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns och vi tillämpar individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag är 11 december 2018.

Urval och intervjuer sker löpande så ansök gärna redan idag.

 

Välkommen till oss!

 

På Nacka vatten och avfall AB är vi idag närmare 90 medarbetare och vi utökar successivt antalet anställda.



Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Land Sverige
Referensnummer 2018/801
Kontakt
  • Fredrik Kristoffersen, Ekonomiansvarig, 08 - 718 91 57
  • Frida Bjerkman, HR-specialist, 08 - 718 75 31
Publicerat 2018-11-20
Sista ansökningsdag 2018-12-11