Tillbaka

Bild till strateger .jpg

Digitala strateger till digitaliseringsenheten!

Nacka kommun, digitaliseringsenheten

Digitaliseringsenheten har tre huvuduppdrag: arbeta för en stabil och säker drift av system, förvalta system och att driva på den digitala utvecklingen. Eftersom enhetens medarbetare arbetar inom alla tre uppdragen utvecklar vi kontinuerligt vår kompetens både vad gäller tekniska förutsättningar och verksamheters, användares och medborgares behov och förväntningar. Vi jobbar också aktivt med kunskapsöverföring för att snabbt och korrekt kunna lösa nya behov och problem.

Kommunens satsningar på digitalisering bidrar till att göra Nacka kommun till en av Sveriges mest attraktiva kommuner. Är du bra på att omsätta konkreta behov till digitala tjänster och trivs du med att tillsammans med andra skapa värde för kunden? Nu har du chansen att aktivt stötta verksamheten på den digitala förändringsresan och samtidigt få arbeta i Årets superkommun.

Vi söker två digitala strateger

Att arbeta som digital strateg
Som digital strateg kommer du ha en mycket viktig roll för att öka kommunens möjligheter att digitalisera verksamheten. Du utgör en nyckelfunktion i realiserandet av digitaliseringsenhetens uppdrag att leda och samordna den digitala utvecklingen i Nacka kommun. Du kommer, i nära samverkan, med berörda verksamheter analysera behov och identifiera digitala utvecklingsmöjligheter. Uppdraget innebär även att du möter verksamheten utifrån deras situation och aktivt stöttar deras resa mot kunddriven digital utveckling. Omvärldsbevakning och stöd till ledningsgruppen för digitaliseringsenheten i digitala frågor är andra viktiga arbetsuppgifter. I din roll har du också många kontaktytor, både internt och externt. Därför är din förmåga att samverka, inspirera, visa på möjligheter, stödja och driva något vi värdesätter högt. Du kommer att ingå i projektledarteamet och du rapporterar till digitaliseringschefen. 

Kvalifikationer

  • Relevant akademisk examen.
  • Erfarenhet av förändringsledning.
  • Erfarenhet av ledning av projekt med påverkan på IT.
  • Arbetat med verksamhetsutveckling på både strategisk- och operativnivå.
  • Erfarenhet av att ha arbetat med verksamheters kärnprocesser, samt av av hur digitala tjänster kan stödja dessa.

Meriterande

  • Erfarenhet från arbete inom offentlig sektor.

Vidare som person är du drivande, strukturerad och utvecklingsorienterad och van att ta eget ansvar. Du är även lyhörd och prestigelös. För att matcha rollen är du också samarbetsorienterad och kommunicerar på ett sätt som skapar delaktighet. Du motiveras av att arbeta med många uppgifter parallellt i en föränderlig verksamhet.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett spännande arbete i en kommun i framkant med höga ambitioner. Du får stort ansvar och stora befogenheter att utveckla Nackas digitala tjänster i samspel med engagerade kollegor. Vi arbetar i Nacka stadshus, mittemot Nacka Forum, i öppna och moderna lokaler.

Anställningen
Anställningen är på heltid och tillsvidare och startdatum sker enligt överenskommelse.

Nu måste du ju ansöka!
Är du nyfiken och vill veta mer är du välkommen att kontakta Anna Gärdin, digitaliseringschef, 08-718 87 16. Sista ansökningsdag är den 14 oktober.

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 2
Land Sverige
Referensnummer 2018/646
Publicerat 2018-09-23
Sista ansökningsdag 2018-10-14