Tillbaka

Lönecontroller till personalenheten!

Nacka kommun, personalenheten

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Vill du ha en nyckelroll i Nacka kommuns kvalitetsarbete inom det löne- och personaladministrativa området? Då har du chansen att få arbeta i ett härligt team med kollegor som har en stor bredd av olika kompetenser och erfarenheter. Vi söker dig som motiveras av utveckling och som drivs av att leverera med hög kvalitet!

Arbetsbeskrivning
I din nya roll arbetar du med månatlig uppföljning av löneprocessen som innefattar såväl kvalitetssäkring av löner som att upprätthålla organisatorisk sekretess i olika verksamhetssystem. Du kommer att arbeta med uppföljning och kvalitetssäkring på årsbasis, såsom med exempelvis omställningar och löneöversynen. Andra viktiga uppgifter är att ta fram underlag för analyser av lönedata och personalnyckeltal samt att arbeta med förberedelser av svarsgruppsunderlaget inför den årliga medarbetarundersökningen.

I din roll ingår att ge stöd till lönespecialisterna i frågor som kräver en djupare kunskap om komplex systemhantering och att även vara ett stöd till vår systemförvaltare i vissa frågor. Du får även en viktig roll i det löpande utvecklingsarbetet inom löneområdet, såsom att implementera förändringarna kring individuella skattedeklarationer. En mycket viktig del i  uppdraget är att analysera data och skriver rapporter med utgångspunkt i den data du tar fram, såsom exempelvis analyser av sjukfrånvaron och personalrörligheten. 

Kvalifikationer

  • Du har relevant utbildning troligtvis inom IT, lön och/eller ekonomi eller likvärdig erfarenhet.
  • Du har tidigare erfarenhet från likvärdigt arbete med bland annat årliga omställningar och kvalitetssäkring inom löneprocessen
  • Du har baskunskaper inom SQL och databashantering.
  • Du är van att tillämpa kollektivavtal och har djup förståelse för kopplingen till systemstöden
  • Du har en mycket god erfarenhet av MS Office paketet med gedigna kunskaper i Excel.
  • Du har mycket god förmåga att analysera data som du pedagogiskt sammanställer och sammanfattar i rapporter.

Meriterande

  • Du har tidigare erfarenhet av personal- & förhandlingssystemet PersonecP.
  • Du har erfarenhet av att ha arbetat med motsvarande uppgifter i en större organisation.

Du är lösningsfokuserad, strukturerad och noggrann med en logisk förmåga att förstå och analysera data och bakomliggande faktorer i system. Vidare är du serviceinriktad och har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du har en mycket god samarbetsförmåga och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv.

Inom personalenheten arbetar tio medarbetare med löneprocessen och nio medarbetare med HR-processerna – en kompetensbredd som ger möjligheter för individuell utveckling där vi tar tillvara på allas unika kompetenser! 

Anställningarnas omfattning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Kontaktperson
Anna Soneborg, Utdataspecialist, 08-718 78 51
Hanna Nörgaard, HR-strateg, 08-718 91 94

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 28 januari. 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Land Sverige
Referensnummer 2018/20
Publicerat 2018-01-09
Sista ansökningsdag 2018-01-28