Tillbaka

Lönespecialist till personalenheten!

Nacka kommun, personalenheten

Personalenheten har i uppdrag att driva, utveckla och leverera tjänster inom HR och det löne- & personaladministrativa området med fokus på hög kvalitet och effektivitet samt proaktivt och professionellt stöd och service med kundens och medborgarens fokus som ledstjärna. Vi är en enhet med en härlig och positiv samarbetskultur där vi tillsammans kontinuerligt utvecklar våra processer. Personalenheten arbetar för att stödja det strategiska målet för personalprocessen - att Nacka kommun är en attraktiv arbetsgivare med kompetenta, friska, stolta och motiverade medarbetare!

Vi söker dig som drivs av att arbeta med löneprocessens alla delar och som tycker om att arbeta med ständiga förbättringar!

Arbetsbeskrivning
Nu har du chansen att få arbeta i ett härligt team av lönespecialister som besitter en stor bredd av olika kompetenser och erfarenheter. I din nya roll arbetar du självständigt med hela löneprocessen gentemot de enheter som du stöttar. I det kvalitativa lönearbetet som du bedriver säkerställer du att lagar och avtal efterföljs så att rätt lön betalas ut till Nacka kommuns medarbetare i rätt tid och att rätt kostnad belastar rätt verksamhet. Du ger även stöd och service till chefer och medarbetare i lön- och avtalsfrågor via vår gemensamma supportfunktion och via personliga möten. Vidare kommer du att få möjligheten att arbeta med utveckling i syfte att uppnå en högre kvalitet och effektivitet och självklart alltid med kunderna i fokus.

Kvalifikationer

  • Du har en YH-utbildning eller motsvarande som lönespecialist/löneekonom alternativt motsvarande långvarig arbetslivserfarenhet inom området.
  • Du har tidigare erfarenhet från att arbeta med löneprocessen samt med lag & avtalsfrågor inom löne- & personalområdet.
  • Du är en van användare av MS Office paketet samt andra IT-system. 

Meriterande

  • Du har tidigare erfarenhet av personal- & förhandlingssystemet PersonecP.
  • Du har en vana av att tolka olika kollektivavtal.
  • Du har erfarenhet av att ha arbetat inom en större organisation. 

Vidare ser vi att du är serviceinriktad och att du har ett professionellt och konsultativt förhållningssätt. Du är strukturerad, noggrann och har en mycket god samarbetsförmåga. Du är en nyfiken person som söker information och har lätt för att se förbättringsmöjligheter utifrån nya perspektiv.

Inom personalenheten arbetar tio medarbetare med löneprocessen och nio medarbetare med HR-processerna – en kompetensbredd som ger möjligheter för ett kvalificerat samarbete och individuell utveckling där vi tar tillvara på allas unika kompetenser! 

Anställningarnas omfattning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare.

Kontaktperson
Agneta Vendel, Lönespecialist, 08-718 78 41
Hanna Nörgaard, HR-strateg, 08-718 91 94

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 28 januari. Så ansök gärna idag!

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Land Sverige
Referensnummer 2018/21
Publicerat 2018-01-09
Sista ansökningsdag 2018-01-28

Logga in och sök jobbet