Tillbaka

Socialsekretare till kontakverksamheten, barn- och familjeenheten

Nacka kommun, barn- och familjeenheten

Barn och familjeenheten har i uppdrag att se till att barn i Nacka får det skydd och det stöd de behöver för att växa upp under trygga och goda förhållanden. Stödet ska ges i nära samverkan med barnets familj och nätverk. Vi erbjuder ett brett utbud av serviceinsatser och biståndsbedömda insatser baserade på förtroende och respekt för människors kunskap, egna förmåga och för viljan att ta ansvar för sig själv och sina barn. Kvaliteten följs upp och granskas av enheten. Verksamheterna som ger insatser får stöd i det systematiska kvalitetsarbetet. Hos oss är kompetens- och verksamhetsutveckling i fokus och medarbetarna är vår viktigaste resurs.

Vi söker socialsekreterare till vår kontaktverksamhet!

Vi söker dig som är intresserad av nya utmaningar och en ny spännande arbetsplats. Vi är närmare 100 engagerade socialsekreterare som arbetar inom Barn- och familjeenheten och Omsorgsenheten. Vi arbetar med både barn & unga, vuxna, socialpsykiatri, familjerätt, LSS mm. Många av oss har lång erfarenhet inom den sociala myndigheten.

Vi söker nu en medarbetare till vår kontaktverksamhet. Kontaktverksamheten är en arbetsgrupp på tre personer och tillhör gruppen ”utredning och uppföljning barn 0-18 år”.

Dina arbetsuppgifter som socialsekreterare i kontaktverksamheten är att rekrytera, utreda och godkänna lämpliga kontaktpersoner/familjer till barn, ungdomar och vuxna. Du matchar lämplig uppdragstagare till de olika uppdragen och ordnar med avtal och ersättning.

Du har tillsammans med dina kollegor ansvar för introduktionsutbildning, temakvällar, uppföljning och stöd till uppdragstagare. I dina arbetsuppgifter ingår även dokumentation och administration.

Vi har ett chefsnära stöd genom våra gruppledare som har full delegation. Vi sitter i samma lokaler vilket underlättar ett närmare samarbete.

Den 1 april 2017 gick vi in i en ny organisation som bygger på att ta fram en ny och modern process för att möta kommunens medborgare. Vi har tagit avstamp i ”klientresan” – hur väl man färdas genom våra olika processer och arbetsgrupper inom hela Barn- och familjeenheten och Omsorgsenheten. Vårt fokus är medborgaren och vad som är bäst för kommuninvånaren. Vi vill minska antalet myndighetskontakter, förenkla handläggningen där det är möjligt och öka den direkta tiden med våra kommuninvånare. 

Är du en person som tycker om att få vara en del av utvecklingsarbetet? Då har du hittat rätt arbetsplats.

Hos oss i den sociala myndigheten i Nacka är alla medarbetare viktiga. Du kommer att vara en del av vårt utvecklingsarbete och vår förnyelseresa. Vi tror att det är viktigt för dig att ha kvalitet i ditt arbete och att få utvecklas i din yrkesroll.

Nacka kommun erbjuder dig följande förmåner: Möjlighet att jobba hemma, tillgång till motionslokal i Nacka stadshus, friskvårdstimme och friskvårdsersättning samt växling av semesterersättning mot fler semesterdagar.

Vi vill att du har:

  • Socionomexamen
  • Erfarenhet, gärna flerårig, av myndighetsutövning.
  • Du har en god dokumentationsförmåga och en god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
  • Viktigt är att du tycker om att samarbeta både med medarbetare och uppdragstagare

Anställningsvillkor Anställningen är tillsvidare och på heltid.

Information För ytterligare information är du välkommen att höra av dig till:

Anne Torp 08-7187626 Gruppchef utredning och uppföljning barn 0-18 år.

Välkommen med din ansökan! Vi påbörjar intervjuerna under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss stöd från rekryteringsföretag.

 

 

Anställningsform Tillsvidareanställning
Anställningens omfattning Heltid
Antal lediga befattningar 1
Land Sverige
Referensnummer 2018/81
Kontakt
  • Anne Torp, 087187626
Facklig företrädare
  • Beata Lingman, Akademikerförbundet SSR, 087188198
  • Tedros Asmelash, Vision, 087187596
Publicerat 2018-01-31
Sista ansökningsdag 2018-03-03

Logga in och sök jobbet